هنرمندان زن تئاتر و سینما با اشاره به اینکه هنر نمایش و تئاتر ارتباط زنده ومستقیمی با تماشاگر برقرار می‌کند، تأکید کردند که باید هنرمندان واقعی از امکانات فنی و حرفه‌ای پردیس تئاتر تهران در برگزاری و اجرای برنامه‌های هنری تأثیرگذار و سازنده بهره بگیرند.

تأیید امکانات حرفه‌ای پردیس تئاتر تهران از نگاه هنرمندان

ساخت اين پرديس حاصل فعاليت شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران است.عمليات احداث مركز تئاتر حرفه‌اي خاوران مطابق با استانداردهاي جهاني در زميني به مساحت 27هزار و 960مترمربع و با زيربناي 18هزار و 182مترمربع به پايان رسيده و به‌زودي به بهره‌برداري مي‌رسد.

مرضيه برومند، كارگردان سينما و تلويزيون با اشاره به اينكه اقدام شهرداري تهران در ساخت و تجهيز فضاهاي فرهنگي جاي تقدير و تشكر دارد، گفت: بايد پرديس تئاتر تهران و ساير تماشاخانه‌ها براي اجراي هنر تئاتر و نمايش كاربردي‌تر شود. وي به امكانات و تجهيزات قابل توجه پرديس تئاتر تهران اشاره و خاطرنشان كرد: در ساخت مراكز و سالن‌هاي تئاتر بايد به امكانات فني و تكنيكي اجرا توجه بيشتري صورت گيرد.

اين بازيگر سينما و تلويزيون با تشكر از شهردار تهران در نامگذاري سالني از پرديس تئاتر تهران به نام داوود رشيدي، افزود: اين اقدام ارزشمند مديريت شهري منجر به دلگرمي اهالي هنر مي‌شود، چرا كه بايد همواره چراغ حمايت از هنر و هنرمند را روشن نگه داريم.‌مريم معترف، بازيگر و كارگردان پيشكسوت تئاتر نيز با ابراز خوشحالي از ساخته شدن پرديس تئاتر تهران، گفت: اگر در تمام سطح شهر تهران سالن‌ها و فضاهاي هنري به‌ويژه مراكز مخصوص تئاتر ساخته شود، بسيار ارزشمند خواهد بود، چرا كه مجموعه‌هاي فرهنگي در پر كردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و ساير اقشار مردم نقش مهمي را ايفا مي‌كند. اين بازيگر و كارگردان پيشكسوت تئاتر، راه‌اندازي پرديس تئاتر تهران را مبارك و خوش يمن دانست‌.

مريم كاظمي، كارگردان، بازيگر تئاتر و از اعضاي هيأت رئيسه «خانه تئاتر» كشورمان نيز با اشاره به ضرورت ايجاد مجموعه سالن‌هاي تئاتر حرفه‌اي با امكانات حرفه‌اي در سطح شهر تهران و كشور، گفت: امكان استفاده از سالن‌هاي تئاتر براي عموم مردم فراهم باشد. وي با اشاره به اينكه البته فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري صرفا با ساخت مراكز و فضاهاي هنري به سرانجام نمي‌رسد، گفت: ساخت فضاهاي فرهنگي به‌معناي آن نيست كه در انجام فعاليت‌ها فرهنگي موفق شده‌ايم بلكه فعاليت‌هاي اثرگذار فرهنگي هنري نيازمند سال‌ها تلاش است.

کد خبر 347604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha